Regulamin naboru na stanowiska pracownicze niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Mławie
Regulamin naboru na stanowiska pracownicze
niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej
w Komendzie Powiatowej Policji w Mławie
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
- Regulamin naboru na stanowiska pracownicze niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Mławie, zwany dalej „Regulaminem”, określa procedurę naboru kandydatów na stanowiska pracownicze niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Mławie.
- „Regulamin” określa czynności od momentu przygotowania naboru do wyłonienia kandydata do zatrudnienia, bez czynności związanych z nawiązaniem stosunku pracy.
§ 2.
Ilekroć w „Regulaminie” jest mowa o:
- Urzędzie- należy przez to rozumieć Komendę Powiatową Policji w Mławie;
- Komendancie- należy przez to rozumieć Komendanta Powiatowego Policji w Mławie;
- Komórce organizacyjnej- należy przez to rozumieć wchodzące w skład Komendy Powiatowej Policji w Mławie wyodrębnione wydziały oraz zespoły;
- Biuletynie Urzędu- należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Mławie;
- Kierowniku komórki organizacyjnej- należy przez to rozumieć kierownika komórki organizacyjnej KPP w Mławie, w której: utworzono nowe stanowisko, wystąpił wakat lub wystąpiła konieczność zatrudnienia osoby na podstawie umowy o pracę zawartej na zastępstwo, na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika niebędącego członkiem korpusu służby cywilnej, lub ich zastępców;
- Komisji Rekrutacyjnej- należy przez to rozumieć Komisję do rozpatrzenia ofert i wyłonienia najlepszych kandydatów do zatrudnienia na stanowisku pracowniczym niebędącym stanowiskiem w korpusie służby cywilnej;
- Zespole Kadr i Szkolenia- należy przez to rozumieć Zespół Kadr i Szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Mławie.
§ 3.
- Nabór kandydatów na stanowiska pracownicze niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej jest otwarty i konkurencyjny.
- W Urzędzie może być zatrudniona osoba, która:
- jest obywatelem polskim;
- korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiada kwalifikacje wymagane na dane stanowisko pracy;
- cieszy się nieposzlakowaną opinią.
- Jeżeli w Urzędzie wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6 %, pierwszeństwo w zatrudnieniu przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile spełnia wymagania na dane stanowisko.
- Oceny, czy osoba niepełnosprawna spełnia wymagania na dane stanowisko, dokonuje Komisja Rekrutacyjna poprzez bezpośrednią weryfikację kandydata.
§ 4.
- Nabór może być prowadzony w sytuacji:
- utworzenia nowego stanowiska w Urzędzie;
- powstania wakatu;
- wystąpienia konieczności zatrudnienia osoby na podstawie umowy o pracę zawartej na zastępstwo, na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika niebędącego członkiem korpusu służby cywilnej.
- Przepisów Regulaminu nie stosuje się w przypadku przesunięć pracowników na inne stanowiska w Urzędzie, w tym awansów wewnętrznych.
ROZDZIAŁ II
DECYZJA O WSZCZĘCIU PROCEDURY REKRUTACYJNEJ
NA STANOWISKO PRACOWNICZE NIEBĘDĄCE STANOWISKIEM
W KORPUSIE SŁUŻBY CYWILNEJ
§ 5.
Decyzję o wszczęciu procedury naboru podejmuje Komendant lub osoba przez niego upoważniona poprzez uzyskanie akceptacji wniosku o przeprowadzenie naboru na stanowisko pracownicze niebędące stanowiskiem w korpusie służby cywilnej. Wzór wniosku został określony w załączniku nr 1 do „Regulaminu”.
§ 6.
- Zespół Kadr i Szkolenia KPP w Mławie, po uzyskaniu zgody na przeprowadzenie zewnętrznej rekrutacji, sporządza projekt ogłoszenia o naborze na podstawie karty opisu stanowiska pracy.
- Ogłoszenie o naborze zawiera w szczególności:
- nazwę i adres Urzędu;
- stanowisko pracy, na które prowadzony jest nabór;
- wymagania związane ze stanowiskiem pracy zgodne z kartą opisu danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe;
- informację o warunkach pracy na danym stanowisku pracy;
- zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy;
- informację, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%;
- wymagane dokumenty;
- termin i miejsce składania dokumentów.
3. Ogłoszenie o rekrutacji opublikowane zostaje w Biuletynie Urzędu oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń w miejscu ogólnie dostępnym, a także przesłane do właściwego miejscowo powiatowego urzędu pracy celem upowszechnienia.
4. Termin składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze nie może być krótszy niż 3 dni od dnia opublikowania ogłoszenia.
ROZDZIAŁ III
KOMISJA REKRUTACYJNA
§ 7.
- Komisja Rekrutacyjna powinna składać się od trzech do pięciu osób.
- Komisję Rekrutacyjną tworzą:
- Przewodniczący, którym jest I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Mławie;
- Członkowie (od dwóch do czterech):
- przedstawiciel Zespołu Kadr i Szkolenia KPP w Mławie,
- osoba posiadająca doświadczenie pozwalające na ocenę prezentowanej przez kandydatów wiedzy,
- przedstawiciel komórki organizacyjnej, do której prowadzony jest nabór.
- W pracach Komisji mogą również uczestniczyć osoby zaproszone przez Przewodniczącego.
- W pracach Komisji Rekrutacyjnej nie może uczestniczyć pracownik będący małżonkiem lub krewnym do drugiego stopnia albo powinowatym pierwszego stopnia albo pozostający w takim stosunku prawnym lub faktycznym wobec kandydata, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności. W przypadku zaistnienia wyżej wymienionej sytuacji I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Mławie wskazuje inną osobę, która zastąpi członka Komisji.
- Nieobecność jednego z członków komisji na posiedzeniach komisji, za wyjątkiem Przewodniczącego, nie wstrzymuje prac komisji.
- Komisja Rekrutacyjna działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko.
ROZDZIAŁ IV
PRZYJMOWANIE OFERT KANDYDATÓW I ICH WSTĘPNA WERYFIKACJA
§ 8.
- Oferty kandydatów po publikacji ogłoszenia, o której mowa w § 6 ust. 4 przyjmowane są
w sekretariacie Komendanta lub przesyłane pocztą na adres Urzędu.
- Oferty, które wpłyną po terminie (brana jest pod uwagę data wysłania dokumentów) i niespełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu (np. brak wymaganych w ogłoszeniu dokumentów, brak podpisów pod oświadczeniami) oraz niespełniające wymagań niezbędnych nie podlegają rozpatrzeniu.
- Oferty kandydatów gromadzone są w Zespole Kadr i Szkolenia, który prowadzi ewidencję ofert według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do „Regulaminu”.
- Komisja Rekrutacyjna dokonuje weryfikacji wszystkich ofert pod kątem spełniania warunku terminowego złożenia, kompletności oraz spełniania przez kandydatów wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu.
- Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
ROZDZIAŁ V
CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z BEZPOŚREDNIĄ WERYFIKACJĄ KANDYDATÓW
§ 9.
- Bezpośrednia weryfikacja kandydatów odbywa się w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia określonego w opublikowanym ogłoszeniu jako termin końcowy do składania ofert.
- Komisja Rekrutacyjna spośród wszystkich złożonych ofert spełniających wymogi formalne, wybiera maksymalnie 5 kandydatów do udziału w bezpośredniej weryfikacji- rozmowie kwalifikacyjnej.
- Komisja Rekrutacyjna dokonuje bezpośredniej weryfikacji kandydatów poprzez przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z wybranymi kandydatami, celem sprawdzenia w szczególności:
1) kwalifikacji kandydata;
2) motywacji do pracy;
3) znajomości zasad funkcjonowania Urzędu;
4) znajomości przepisów prawnych wymaganych na stanowisku, na które prowadzony jest nabór;
5) umiejętności interpersonalnych.
W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna, w celu wyłonienia kandydata posiadającego najlepsze predyspozycje do pracy na danym stanowisku, może przeprowadzić zadanie praktyczne, dostosowane do zakresu zadań wakującego stanowiska.
- Komisja Rekrutacyjna, przed dokonaniem wyboru kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną, może przeprowadzić dodatkową weryfikację kandydatów przy zastosowaniu następujących metod selekcji:
1) test z wiedzy- jednokrotnego wyboru, pytania otwarte;
2) dodatkowe metody selekcji- w przypadku znacznej liczby osób, które spełniają wymogi formalne lub w związku ze specyfiką stanowiska istnieje możliwość wprowadzenia innych metod pozwalających na weryfikację kandydatów, np. test umiejętności, test osobowości, test kompetencji, test predyspozycji zawodowych itp. Wszyscy kandydaci otrzymują jednakowe zadania;
3) rozmowa kwalifikacyjna- przeprowadzona indywidualnie z kandydatami.
Informacja o terminie i miejscu przeprowadzenia testu wiedzy jest publikowana w Biuletynie Urzędu na przynajmniej 3 dni kalendarzowe przed datą jego przeprowadzenia.
§ 10.
Za przygotowanie testu wiedzy wraz z kartą prawidłowych odpowiedzi, dodatkowych metod selekcji i karty ocen zadań oraz pytań do rozmowy kwalifikacyjnej wraz z kartą oceny odpowiedzi odpowiada Zespół Kadr i Szkolenia KPP w Mławie wraz z kierownikiem komórki organizacyjnej, do której prowadzony jest nabór lub osobą wskazaną przez niego posiadającą wiedzę merytoryczną z danego obszaru.
§ 11.
Po przeprowadzeniu weryfikacji kandydatów Komisja Rekrutacyjna sumuje punkty zdobyte przez poszczególnych kandydatów.
ROZDZIAŁ VI
PROTOKÓŁ Z PRAC KOMISJI REKRUTACYJNEJ
I DECYZJA O ZATRUDNIENIU
§ 12.
- Komisja Rekrutacyjna po zakończeniu czynności opisanych w Rozdziale IV i V „Regulaminu” sporządza protokół z przeprowadzonego naboru. Protokół sporządzany jest według wzoru określonego w załączniku nr 3 do „Regulaminu”.
- Protokół może być modyfikowany, w zależności od sytuacji, jakie wystąpią w procesie naboru, musi jednak zawierać następujące informacje:
- określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór;
- liczbę nadesłanych ofert, w tym liczbę ofert niespełniających wymogów formalnych;
- imiona i nazwiska wszystkich kandydatów ubiegających się o zatrudnienie;
- imiona i nazwiska kandydatów zaproszonych do udziału w bezpośredniej weryfikacji przez Komisję rekrutacyjną;
- wskazanie 3 kandydatów, którzy uzyskali największą ilość punktów z poszczególnych etapów rekrutacji oraz uzasadnienie dokonanego wyboru;
- skład Komisji Rekrutacyjnej.
- Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej przedstawia Komendantowi protokół wraz z dokumentami kandydatów wytypowanych do zatrudnienia.
- Na podstawie zatwierdzonego protokołu oraz wyboru najlepszego kandydata dokonanego przez Komendanta, Zespół Kadr i Szkolenia niezwłocznie publikuje informację o wyniku naboru w Biuletynie Urzędu oraz wywiesza na tablicy ogłoszeń w miejscu ogólnie dostępnym.
§ 13.
Dokumenty kandydatów są archiwizowane zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
§ 14.
Jeżeli w ciągu trzech miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, Komendant w porozumieniu z kierownikiem komórki organizacyjnej, do której prowadzony był nabór może zatrudnić na tym samym stanowisku inną osobę spośród kandydatów biorących udział w bezpośredniej weryfikacji dokonanej przez Komisję Rekrutacyjnej.
§ 15.
Osoby biorące udział w postępowaniu rekrutacyjnym maja prawo dostępu do dokumentacji z przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej.
ROZDZIAŁ VII
PRZEPISY KOŃCOWE
§ 16.
Wszystkie osoby odpowiedzialne za przygotowanie i przeprowadzenie procedury naboru, w tym osoby wchodzące w skład Komisji Rekrutacyjnej, mają obowiązek zachowania w tajemnicy uzyskanych w trakcie naboru informacji o kandydatach.
§ 17.
Traci moc Regulamin naboru na stanowiska pracownicze niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Mławie z dnia 25.05.2016r. l.dz. PML K 630/16.