Regulamin naboru na stanowiska pracownicze niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Mławie

Regulamin naboru na stanowiska pracownicze
niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej
w Komendzie Powiatowej Policji w Mławie

 

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1.

 

  1. Regulamin naboru na stanowiska pracownicze niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Mławie, zwany dalej „Regulaminem”, określa procedurę naboru kandydatów na stanowiska pracownicze niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Mławie.

 

  1. „Regulamin” określa czynności od momentu przygotowania naboru do wyłonienia kandydata do zatrudnienia, bez czynności związanych z nawiązaniem stosunku pracy.

 

§ 2.

Ilekroć w „Regulaminie” jest mowa o:

 

  1. Urzędzie- należy przez to rozumieć Komendę Powiatową Policji w Mławie;

 

  1. Komendancie- należy przez to rozumieć Komendanta Powiatowego Policji w Mławie;

 

  1. Komórce organizacyjnej- należy przez to rozumieć wchodzące w skład Komendy Powiatowej Policji w Mławie wyodrębnione wydziały oraz zespoły;

 

  1. Biuletynie Urzędu- należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Mławie;

 

  1. Kierowniku komórki organizacyjnej- należy przez to rozumieć kierownika komórki organizacyjnej KPP w Mławie, w której: utworzono nowe stanowisko, wystąpił wakat lub wystąpiła konieczność zatrudnienia osoby na podstawie umowy o pracę zawartej na zastępstwo, na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika niebędącego członkiem korpusu służby cywilnej, lub ich zastępców;

 

  1. Komisji Rekrutacyjnej- należy przez to rozumieć Komisję do rozpatrzenia ofert i wyłonienia najlepszych kandydatów do zatrudnienia na stanowisku pracowniczym niebędącym stanowiskiem w korpusie służby cywilnej;

 

  1. Zespole Kadr i Szkolenia- należy przez to rozumieć Zespół Kadr i Szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Mławie.

 

 

 

 

 

 

§ 3.

 

  1. Nabór kandydatów na stanowiska pracownicze niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej jest otwarty i konkurencyjny.

 

  1. W Urzędzie może być zatrudniona osoba, która:
  1. jest obywatelem polskim;
  2. korzysta z pełni praw publicznych;
  3. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. posiada kwalifikacje wymagane na dane stanowisko pracy;
  5. cieszy się nieposzlakowaną opinią.

 

  1. Jeżeli w Urzędzie wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6 %, pierwszeństwo w zatrudnieniu przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile spełnia wymagania na dane stanowisko.

 

  1. Oceny, czy osoba niepełnosprawna spełnia wymagania na dane stanowisko, dokonuje Komisja Rekrutacyjna poprzez bezpośrednią weryfikację kandydata.

 

§ 4.

 

  1. Nabór może być prowadzony w sytuacji:
  1. utworzenia nowego stanowiska w Urzędzie;
  2. powstania wakatu;
  3. wystąpienia konieczności zatrudnienia osoby na podstawie umowy o pracę zawartej na zastępstwo, na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika niebędącego członkiem korpusu służby cywilnej.

 

  1. Przepisów Regulaminu nie stosuje się w przypadku przesunięć pracowników na inne stanowiska w Urzędzie, w tym awansów wewnętrznych.

 

 

ROZDZIAŁ II

 

DECYZJA O WSZCZĘCIU PROCEDURY REKRUTACYJNEJ
NA STANOWISKO PRACOWNICZE NIEBĘDĄCE STANOWISKIEM
W KORPUSIE SŁUŻBY CYWILNEJ

 

§ 5.

 

Decyzję o wszczęciu procedury naboru podejmuje Komendant lub osoba przez niego upoważniona poprzez uzyskanie akceptacji wniosku o przeprowadzenie naboru na stanowisko pracownicze niebędące stanowiskiem w korpusie służby cywilnej. Wzór wniosku został określony w załączniku nr 1 do „Regulaminu”.

 

§ 6.

 

  1. Zespół Kadr i Szkolenia KPP w Mławie, po uzyskaniu zgody na przeprowadzenie zewnętrznej rekrutacji, sporządza projekt ogłoszenia o naborze na podstawie karty opisu stanowiska pracy.

 

  1. Ogłoszenie o naborze zawiera w szczególności:
  1. nazwę i adres Urzędu;
  2. stanowisko pracy, na które prowadzony jest nabór;
  3. wymagania związane ze stanowiskiem pracy zgodne z kartą opisu danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe;
  4. informację o warunkach pracy na danym stanowisku pracy;
  5. zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy;
  6. informację, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%;
  7. wymagane dokumenty;
  8. termin i miejsce składania dokumentów.

 

3. Ogłoszenie o rekrutacji opublikowane zostaje w Biuletynie Urzędu oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń w miejscu ogólnie dostępnym, a także przesłane do właściwego miejscowo powiatowego urzędu pracy celem upowszechnienia.

 

4. Termin składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze nie może być krótszy niż 3 dni od dnia opublikowania ogłoszenia.

 

ROZDZIAŁ III

KOMISJA REKRUTACYJNA

§ 7.

 

  1. Komisja Rekrutacyjna powinna składać się od trzech do pięciu osób.

 

  1. Komisję Rekrutacyjną tworzą:

 

  1. Przewodniczący, którym jest I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Mławie;
  2. Członkowie (od dwóch do czterech):
  • przedstawiciel Zespołu Kadr i Szkolenia KPP w Mławie,
  • osoba posiadająca doświadczenie pozwalające na ocenę prezentowanej przez kandydatów wiedzy,
  • przedstawiciel komórki organizacyjnej, do której prowadzony jest nabór.

 

  1. W pracach Komisji mogą również uczestniczyć osoby zaproszone przez Przewodniczącego.

 

  1. W pracach Komisji Rekrutacyjnej nie może uczestniczyć pracownik będący małżonkiem lub krewnym do drugiego stopnia albo powinowatym pierwszego stopnia albo pozostający w takim stosunku prawnym lub faktycznym wobec kandydata, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności. W przypadku zaistnienia wyżej wymienionej sytuacji I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Mławie wskazuje inną osobę, która zastąpi członka Komisji.

 

  1. Nieobecność jednego z członków komisji na posiedzeniach komisji, za wyjątkiem Przewodniczącego, nie wstrzymuje prac komisji.

 

  1. Komisja Rekrutacyjna działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko.

 

 

 

ROZDZIAŁ IV

PRZYJMOWANIE OFERT KANDYDATÓW I ICH WSTĘPNA WERYFIKACJA

§ 8.

 

  1. Oferty kandydatów po publikacji ogłoszenia, o której mowa w § 6 ust. 4 przyjmowane są
    w  sekretariacie Komendanta lub przesyłane pocztą na adres Urzędu.

 

  1. Oferty, które wpłyną po terminie (brana jest pod uwagę data wysłania dokumentów) i niespełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu (np. brak wymaganych w ogłoszeniu dokumentów, brak podpisów pod oświadczeniami) oraz niespełniające wymagań niezbędnych nie podlegają rozpatrzeniu.

 

  1. Oferty kandydatów gromadzone są w Zespole Kadr i Szkolenia, który prowadzi ewidencję ofert według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do „Regulaminu”.

 

  1. Komisja Rekrutacyjna dokonuje weryfikacji wszystkich ofert pod kątem spełniania warunku terminowego złożenia, kompletności oraz spełniania przez kandydatów wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu.

 

  1. Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.

 

ROZDZIAŁ V

CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z BEZPOŚREDNIĄ WERYFIKACJĄ KANDYDATÓW

 

 

§ 9.

 

  1. Bezpośrednia weryfikacja kandydatów odbywa się w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia określonego w opublikowanym ogłoszeniu jako termin końcowy do składania ofert.

 

  1. Komisja Rekrutacyjna spośród wszystkich złożonych ofert spełniających wymogi formalne, wybiera maksymalnie 5 kandydatów do udziału w bezpośredniej weryfikacji- rozmowie kwalifikacyjnej.

 

  1. Komisja Rekrutacyjna dokonuje bezpośredniej weryfikacji kandydatów poprzez przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z wybranymi kandydatami, celem sprawdzenia w szczególności:

            1) kwalifikacji kandydata;

            2) motywacji do pracy;

            3) znajomości zasad funkcjonowania Urzędu;

            4) znajomości przepisów prawnych wymaganych na stanowisku, na które prowadzony   jest nabór;

            5) umiejętności interpersonalnych.

W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna, w celu wyłonienia kandydata posiadającego najlepsze predyspozycje do pracy na danym stanowisku, może przeprowadzić zadanie praktyczne, dostosowane do zakresu zadań wakującego stanowiska.

 

  1. Komisja Rekrutacyjna, przed dokonaniem wyboru kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną, może przeprowadzić dodatkową weryfikację kandydatów przy zastosowaniu następujących metod selekcji:

1) test z wiedzy- jednokrotnego wyboru, pytania otwarte;

2) dodatkowe metody selekcji- w przypadku znacznej liczby osób, które spełniają wymogi formalne lub w związku ze specyfiką stanowiska istnieje możliwość wprowadzenia innych metod pozwalających na weryfikację kandydatów, np. test umiejętności, test osobowości, test kompetencji, test predyspozycji zawodowych itp. Wszyscy kandydaci otrzymują jednakowe zadania;

3) rozmowa kwalifikacyjna- przeprowadzona indywidualnie z kandydatami.

Informacja o terminie i miejscu przeprowadzenia testu wiedzy jest publikowana w Biuletynie Urzędu na przynajmniej 3 dni kalendarzowe przed datą jego przeprowadzenia.

 

 

 

§ 10.

 

Za przygotowanie testu wiedzy wraz z kartą prawidłowych odpowiedzi, dodatkowych metod selekcji i karty ocen zadań oraz pytań do rozmowy kwalifikacyjnej wraz z kartą oceny odpowiedzi odpowiada Zespół Kadr i Szkolenia KPP w Mławie wraz z kierownikiem komórki organizacyjnej, do której prowadzony jest nabór lub osobą wskazaną przez niego posiadającą wiedzę merytoryczną z danego obszaru.

 

 

§ 11.

 

Po przeprowadzeniu weryfikacji kandydatów Komisja Rekrutacyjna sumuje punkty zdobyte przez poszczególnych kandydatów.

 

ROZDZIAŁ VI

PROTOKÓŁ Z PRAC KOMISJI REKRUTACYJNEJ
I DECYZJA O ZATRUDNIENIU

§ 12.

  1. Komisja Rekrutacyjna po zakończeniu czynności opisanych w Rozdziale IV i V „Regulaminu” sporządza protokół z przeprowadzonego naboru. Protokół sporządzany jest według wzoru określonego w załączniku nr 3 do „Regulaminu”.

 

  1. Protokół może być modyfikowany, w zależności od sytuacji, jakie wystąpią w procesie naboru, musi jednak zawierać następujące informacje:
  1. określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór;
  2. liczbę nadesłanych ofert, w tym liczbę ofert niespełniających wymogów formalnych;
  3. imiona i nazwiska wszystkich kandydatów ubiegających się o zatrudnienie;
  4. imiona i nazwiska kandydatów zaproszonych do udziału w bezpośredniej weryfikacji przez Komisję rekrutacyjną;
  5. wskazanie 3 kandydatów, którzy uzyskali największą ilość punktów z poszczególnych etapów rekrutacji oraz uzasadnienie dokonanego wyboru;
  6. skład Komisji Rekrutacyjnej.

 

  1. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej przedstawia Komendantowi protokół wraz z dokumentami kandydatów wytypowanych do zatrudnienia.

 

  1. Na podstawie zatwierdzonego protokołu oraz wyboru najlepszego kandydata dokonanego przez Komendanta, Zespół Kadr i Szkolenia niezwłocznie publikuje informację o wyniku naboru w Biuletynie Urzędu oraz wywiesza na tablicy ogłoszeń w miejscu ogólnie dostępnym.

 

 

§ 13.

 

Dokumenty kandydatów są archiwizowane zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.

 

 

§ 14.

 

Jeżeli w ciągu trzech miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, Komendant w porozumieniu z kierownikiem komórki organizacyjnej, do której prowadzony był nabór może zatrudnić na tym samym stanowisku inną osobę spośród kandydatów biorących udział w bezpośredniej weryfikacji dokonanej przez Komisję Rekrutacyjnej.

 

§ 15.

 

Osoby biorące udział w postępowaniu rekrutacyjnym maja prawo dostępu do dokumentacji z przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej.

 

ROZDZIAŁ VII

PRZEPISY KOŃCOWE

§ 16.

Wszystkie osoby odpowiedzialne za przygotowanie i przeprowadzenie procedury naboru, w tym osoby wchodzące w skład Komisji Rekrutacyjnej, mają obowiązek zachowania w tajemnicy uzyskanych w trakcie naboru informacji o kandydatach.

§ 17.

Traci moc Regulamin naboru na stanowiska pracownicze niebędące stanowiskami w korpusie służby cywilnej w Komendzie Powiatowej Policji w Mławie z dnia 25.05.2016r. l.dz.                 PML K 630/16.

 

Metryczka

Data publikacji : 25.10.2021
Data modyfikacji : 03.02.2022
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Mławie
Osoba udostępniająca informację:
Anna Pawłowska
Osoba modyfikująca informację:
Anna Pawłowska
do góry